com era l'escola

martes, 16 de febrero de 2010


Vaig començar mol petita a la escola republicana a Cerdanyola, des de l'any 1934 fins al 1945, llavors les classes eren en català, però fins l'any 39 que va acabar la guerra civil, desprès les classes eren en castellà. Encara que era molt petita me’n recordat sempre, quan es va acabar la guerra tenia set anys, el canvi va ser total, sempre vaig anar ala escola nacional, fins els tretze anys que vaig començar a treballar prohibit parlar català resar molt llegir i escriure en castellà i vam començar de cero, al matí canta al arribar el cara el sol, també moltes matèries les vam aprendre canta’n les taules de multiplicar, els rius, les muntanyes, els dies dels mesos, les províncies les limitacions territorials, no m’estranya érem dels tres anys fins quan plegàvem totes amb una sola mestra, nomes nenes, les grans ajudaven a la mestra a ensenyar a les més petites, i també ens ensenyaven a fer labors de costura, i cosa que ens va anar be, llibres un, que per sobre parlava una mica de tot, un de ortografia i un del cel, vosaltres que teniu la sort de tenir mes mestres de anar per edats, tenir mols llibres, mol ben documentats, seria una llàstima que no ho aprofitéssiu es tan bonic saber, sobren grans horitzons a vegades crec que ho teniu massa fàcil, les dificultats fan aguditzar l’enginy.

Margarita Maimó

1 comentarios:

Anónimo dijo...

M'agradria saber qui és l'autor/a d'aquest escrit.

Cristina